آغاز همکاری‌های مشترک در زمینه مد و لباس با کشورهای عراق و عمان

به دنبال ابراز علاقه‌مندی کشور عراق برای همکاری مشترک با ایران در زمینه مد و لباس، در اولین گام رایزنی برای اعزام گروه کارشناسی از ایران به عراق و همچنین حضور هیاتی عراقی در ایران انجام شده است.
در همین زمینه در پی دیدارهای مدیران حوزه مد و لباس دو کشور و با توجه به اعلام آمادگی شورای راهبردی بین‌الملل مد و لباس، برنامه‌ریزی برای حضور هیاتی عراقی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های ایران در حوزه مد و لباس اسلامی در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس ، پیش از این عراق خواستار اعزام تعدادی از طراحان و خیاطان عراقی برای آموزش در ایران شد ه بود، همچنین با توجه به نبود شناخت کافی در کارشناسان این حوزه از توانمندی‌های ایران در حوزه مد و لباس، این کشور خواستار برنامه‌ریزی برای سفری از کارشناسان اداره کل مد و لباس وزارت فرهنگ عراق به ایران برای آشنایی با بخش‌های مختلف این صنعت در ایران شده است.

در همین زمینه یک همکاری دو مرحله ای طراحی شده است که در مرحله اول طرح های عراقی در تولیدی‌های ایرانی تولید شده و در عراق به فروش برسد و در گام دوم با همکاری شرکت های ایرانی یک تولیدی لباس صنعتی در عراق راه اندازی شود.

همچنین با توجه به اینکه کشور عراق درصدد راه اندازی یک مرکز آموزش مد و لباس است و با توجه به تجارب ایران در زمینه مد و لباس اسلامی، این کشور خواستار اعزام یکی از کارشناسان ایرانی برای بررسی وضعیت مد و لباس در عراق و ارائه مشورت های لازم در این زمینه شده است.

در ادامه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه مد و لباس اسلامی، رایزنی‌هایی نیز با کشور عمان در این زمینه آغاز شده است. کشور عمان فعالیت‌های نوپا ولی گسترده‌ای را در حوزه مد و لباس اسلامی و ارایه لباس‌های سنتی این کشور دارد که پیشیشنه فرهنگی و قرابت‌های تاریخی در این زمینه فصلی نو برای همکاری‌های دو طرف در حوزه مد و لباس است.

پیش از این کشور عمان با برگزاری نمایش لباس محلی عمان در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب آغازگر فصلی نو در روابط دو کشور در حوزه‌های فرهنگی و مد و لباس بود که در ادامه رایزنی‌هایی برای حضور ایران در نمایشگاه کتاب عمان و مشارکت برای برپایی نمایش مد و لباس اسلامی در این کشور در حال انجام است. با توجه به اصالت‌های فرهنگی و تقارب‌های دو کشور در حوزه مد و لباس انتظار می‌رود آغاز این همکاری‌ها نوید بخش گشایش‌های ثمربخش در حوزه مد کشورهای اسلامی باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *