ایران به زودی محور مد فرهنگی منطقه خواهد شد

ایران به زودی محور مُد فرهنگی منطقه خواهد شد

ایران به زودی محور مد فرهنگی منطقه خواهد شد. به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،کلودیو منرنزی رئیس سیستم مد ایتالیا در دیدار خود با حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با ابراز خوشحالی از حضور در ایران و انعقاد تفاهم نامه همکاری با ایران در زمینه توسعه فعالیت های مد و لباس گفت:سیستم مد ایتالیا انحمنی است که خط تولید پوشاک از مواد اولیه تا تولید و عرضه آن در داخل ایتالیا با مجموعه ای شامل ۴۷ هزار شرکت و با سرمایه ای بالغ بر ۵۷ میلیارد یورو در حال فعالیت می باشد.

شرکتهای بزرگ و کوچک:

وی با وجود شرکتهای بزرگ و کوچک در حلقه سیستم مد ایتالیا رفع نیاز هریک از این شرکت ها توسط دیگری و بهره مندی از یک نظام زنجیره ای را از عوامل موفقیت آن برشمرد .

و گفت تمامی برندهای حاضر در این زنچیره با رعایت حق یکدیگر و پشتیبانی از هم توانسته اند ۳۷ درصد تولید مد در اروپا را در اختیار بگیرند.

مرنزی با اشاره به بندهای مختلف تفاهم نامه امضاء شده آموزش،تولید و ورود قانونی برندهای ایتالیایی را از جمله مهمترین اهداف آن دانسته و کیف ،کفش،عینک و چرم را از جمله بازارهای هدف خود نام برد.

در ادامه این دیدار حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن خیر مقدم به مرنزی و همراهانش ایتالیا را بعنوان کشوری همراه و همگام با ایران دانسته و بهره برداری از ظرفیت های مد ایتالیا را برای ایران برا اساس معیارهای بومی امری مهم دانست.وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافقات بر بکارگیری فرهنگ و هنر ایرانی در فعالیت ها تاکید کرد.

جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی:

ایران محور مد فرهنگی ،قبادی با اشاره به سبقه مد و لباس در ایران و معرفی اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حجم مصرف مد در ایران را بسیار بالا دانسته و با معرفی جشنواره های مختلف که در طول سال در ایران تحت عنوان«جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی»برگزار می شود آن را نشانه ی اهمیت موضوع و تأثیر گذاری آن در سطوح مختلف جامعه نام برد و گفت:مهمترین هدف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور الگو سازی و بسترسازی برای مد و لباس اسلامی ایرانی و فرهنگ سازی در این زمینه و تغییر نگرش صحیح به این موضوع در دید مسئولان،تولید کنندگان و عمومی جامعه دانست.

قبادی با اشاره به ظرفیت ها گسترده تولید در ایران و حضور طراحان و تولید کنندگان فعال یادآور شد «با افتخار ساخت ایران» در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

ارزشهای ایرانی اسلامی و فرهنگ:

همچنین وی توجه به طراحی و دوخت،تولید علم و دانشگاهیان،ایجاد ارتباط بین حلقه طراح،تولید کننده و مخاطب از دیگر اهداف مهم این کارگروه برشمرد و مد و لباس را بعد از خوراک بزرگترین دغدغه مردم در ایران دانست و قانون مستقل مد درایران را نشانه توجه ویژه دولت خواند و موفقیت  در همکاری ها مشروط بر توجه به ارزشهای ایرانی اسلامی و فرهنگ غنی آن و احترام به سلایق همه اقشار جامعه در تمامی سطوح دانست.

قبادی با مطرح کردن فعالیت مؤسسات،سایت ها و شرکت های مختلف مد و لباس بصورت رسمی و تخصصی در ایران که مورد حمایت دولت می باشند. گفت ما از همکاری های پیش بینی شده حمایت خواهیم کرد.

و تمامی بندهای این تفاهم نامه مورد حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به عنوان مرجع مسئول مد و لباس کشور می باشد.

شرکت های مد ساز در ایتالیا:

ایران محور مد فرهنگی ،کلودیو مرنزی رئیس سیستم مد ایتالیا با برشمردن تفاوت های مد در فرانسه با ایتالیا گفت:شرکت های مد ساز در ایتالیا بصورت گسترده و برای تمامی اقشار جامعه فعالیت می کنند که از این جهت همسان و شبیه ایران می باشد .که خود این امر با بازشدن بازارهای مختلف در دوکشور باعث توسعه همکاری ها هم در ایران و هم در ایتالیا خواهد شد و در آینده ی نزدیک شاهد محوریت ایران در زمینه تأثیر گذاری بر مد و لباس منطقه و بعد از آن جهان خواهیم بود.

دوره های آموزشی مد در ایران و ایتالیا:

ایران محور مد فرهنگی ،تفاهم در خصوص گسترش فعالیت های قانونی با معرفی برندهای معتبر و رسمی از جانب دوطرف،برخورد با برندهای غیر رسمی،توجه به سلایق مخاطبان،توسعه دوره های آموزشی مد در ایران و ایتالیا،بهره گیری از تجارب و ظرفیت های دوطرف و برپایی نمایشگاه های مشترک در ایران و ایتالیا نیز از دیگر مباحث این نشست بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *