در تابستان این‌طور لباس نپوشید؛ اگر تا شهریور را از گرما پخته‌اید، به شما می‌گوییم چه اشتباهی کرده‌اید

تابستان همیشه فصلی خاص برای لباس‌پوشیدن به‌ویژه برای مردان است. گرمای هوا بسیاری از مردان را وادار به تغییر در نوع پوشش و روی‌آوردن به لباس‌های راحت‌تری می‌کند که به سپری‌کردن ساعت‌های گرم و سوزان روز تا حدی کمک می‌کند. اما در این میان کم نیستند آنهایی که برای خلاص شدن از شر گرمای شدید، دچار اشتباهاتی در انتخاب لباس خود می‌شوند و بی‌آنکه خود متوجه شوند در چشم اطرافیان و دوستان به عنوان افراد بدلباس شناخته می‌شوند.
در این گزارش فهرستی از نبایدها در نوع پوشش مردان در تابستان رو کردهایم. در مقابل پیشنهادهایی به عنوان پوشش جایگزین هم داریم.

بی‌خیال پیراهن‌های گلدار هاوایی در محل کار شوید

این روزها در سراسر دنیا استفاده از پیراهن‌های گل‌دار و منقش به طرح‌هایی مانند درخت و گیاهان استوایی به یک رویه پرطرفدار تبدیل شده است. این پیراهن‌ها معمولا تنوع رنگی عجیبی دارند به طوریکه با خیره‌شدن به آنها انگار که راهی هاوایی شده‌ایم. پوشیدن این نوع پیراهن‌ها در مهمانی‌های دوستانه، پیاده‌روی، برنامه‌های تفریحی و نظایر آنها نه تنها مانعی ندارد بلکه پیشنهاد هم می‌شود اما در محل کار باید گفت: نه.
در عوض می‌توانید پیراهن نیمه‌آستین رنگ‌روشن مانند سفید به تن کنید. پس اگر از آن دسته مردانی هستید که برای کسب درآمد راهی اداره می‌شوید بد نیست چند پیراهن آستین‌کوتاه رنگ‌روشن در کمد لباس‌تان داشته باشید.

صندل به پا نکنید

به طور کلی استفاده از صندل برای مردان توصیه نمی‌شود. حتی اگر در خانه هستید یا برای راه رفتن در خانه به دنبال خرید صندل هستید توصیه می‌کنیم دمپایی‌های روفرشی و خانگی خریداری کنید که از انگشتان به خوبی محافظت کنند، حتی اگر فصل گرم تابستان باشد. یادتان باشد که استفاده از صندل برای مردان در هیچ جایی به جز ساحل دریا توصیه نمی‌شود.
در عوض از کتانی‌های سبک و پارچه‌ای استفاده کنید. این نوع کتانی‌ها برای فصل گرم تابستان، خنک و سبک هستند.

کفش ورزشی در محل کار، هرگز!

قطعا پوشیدن کتانی ورزشی در محل کار یک اشتباه استراتژیک و البته خنده‌دار محسوب می‌شود. این نوع کفش‌ها اگرچه بسیار راحت و سبک هستند اما شکل و شمایل و رنگ‌های متنوعی دارند که با هیچ لباس رسمی یا نیمه‌رسمی همخوانی پیدا نمی‌کنند.
در عوض پیشنهاد می‌کنیم که کتانی سفید مخصوص پیاده‌روی به پا کنید. این مدل کتانی‌های ساده که برخی از آنها با استفاده از چرم طبیعی تولید می‌شوند یک انتخاب ایده‌آل برای تابستان‌ها در محیط کار محسوب می‌شوند.

بدون جوراب از خانه خارج نشوید

وقتی بدون جوارب پای‌تان را وارد کفش می‌کنید و ساعت‌ها در خارج از خانه حضور دارید منتظر بوگرفتن پاهای‌تان باشید. از آن گذشته وقتی در محل کار یا در جمع دوستان حاضر می‌شوید و پاهای‌تان بو می‌دهد هیچ کس به اندازه خودتان از این وضعیت احساس ناراحتی و شرمندگی نمی‌کند.
در عوض پیشنهاد می‌کنیم که از جوراب‌های مردانه رنگ پا استفاده کنید. البته پیشنهاد دیگری هم داریم: جوراب هم رنگ کفشی که به پا دارید بپوشید.

بی خیال کت پشمی در تابستان شوید

اگر کت پشمی در ماه‌های گرم سال بر تن کنید به نوعی پخته می‌شوید. پارچه‌های پشمی وزن نسبتا زیادی داشته و کت‌هایی که با این الیاف دوخته می‌شوند انتخاب ایده آلی برای تابستان نیستند. در این کت احساس خستگی می‌کنید و بدن‌تان هم به شدت عرق می‌کند.
در عوض پیشنهاد می‌کنیم که از کت‌های دوخته شده با پارچه‌های سبک نخی و حتی پارچه‌های کتانی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *