کسانی که پا پرانتزی دارند چی بپوشند؟

پای پرانتزی نوعی اختلال اسکلتی است که به دلیل نرمی استخوان در سنین رشد به وجود می‌آید و ممکن است افراد زیادی نوع خفیفی از آن را داشته باشند. اگر کسی پای پرانتزی داشته باشد باید نکات خاصی را در انتخاب لباس رعایت کند. کسانی که پا پرانتزی دارند چی بپوشند؟

شلوار
همیشه به اگرهای مد و لباس دقت کنید. وقتی پاهای پرانتزی دارید نمی‌توانید سراغ شلوارهایی بروید که راه راه های عمودی دارند. شما فقط در یک صورت مجاز به استفاده از شلوار راه‌راه هستید آن هم وقتی است که شلوار شما چسبان نیست و آزاد می‌ایستد. البته در این شرایط باز هم پیشنهاد ما این است که همچنان دنبال این طرح‌ها نروید چون ظاهر شلواری که راه‌راه است و آزاد چندان جالب و شیک نخواهد شد.

شلوارهای مدل سندبادی مدتی است دوباره روی بورس هستند و طرفدارهای خاص خودشان را دارند. این شلوارها هرقدر برای خانم‌های قدکوتاه یا چاق نتیجه بدی می‌دهند برای خانم‌های لاغر و قدبلند برعکس عمل می‌کنند به‌خصوص اگر پاهای پرانتزی داشته باشند. پلیسه‌های این مدل شلوارها باعث پف‌دار شدن لباس و پنهان شدن مشکل پاها می‌شوند.
علاوه بر شلوارهای سندبادی مدل‌های یک سره راسته، آزاد و گشاد هم جزء گزینه‌هایی هستند که می‌توانید سراغ آنها بروید. یادتان باشد نه‌تنها قانون تک‌رنگ بودن اینجا هم صدق می‌کند بلکه وقتی شلوارتان آزاد باشد می‌توانید سراغ مدل‌های رنگی و طرحدار هم بروید.
کسانی که پا پرانتزی دارند چی بپوشند؟

دامن
نه اینکه نتوانید سراغ دامن‌های طرح‌دار بروید ولی تجربه طراحان مد و لباس نشان داده است پوشیدن دامن‌های تک ‌رنگ خیلی بهتر از دامن‌های شلوغ است. مدل تک‌رنگ حواس مخاطب را خیلی به خودش جلب نمی‌‌کند در حالی که مدل‌های شلوغ دقیقا برعکس عمل می‌کنند.
تا جایی‌ که می‌توانید سراغ دامن‌های بلندتر بروید. دامن شما هرقدر بلندتر و آزادتر باشد، شما را در رسیدن به هدفتان یعنی نشان ندادن پاهای پرانتزی یاری خواهد داد. پارچه دامن هر قدر اصطلاحا لخت‌تر باشد و شق‌ ورق نایستد، بهتر است. با پوشیدن دامن‌هایی که جنس‌شان افتاده و نرم است دیگر کسی متوجه پاهای پرانتزی شما نخواهد شد.

کفش
کفش‌هایی که پاشنه‌های خیلی بلند دارند به هیچ وجه گزینه‌ خوبی برای پاهای پرانتزی نیست. این کفش‌ها به پاهای معمولی هم فشار وحشتناکی وارد می‌کنند چه برسد به پاهای پرانتزی! ضمن اینکه پاشنه‌های بلند با خیلی بلند نشان دادن پاهای شما آنها را لاغرتر می‌کنند و پرانتزشان را بیشتر توی چشم می‌آورند.
پاشنه‌های متوسط، نه چندان بلند و نه خیلی کوتاه، ایده‌آل‌های کسانی هستند که می‌خواهند مشکل پاهای‌شان را پنهان کنند. این پاشنه‌ها هم فشاری روی استخوان‌های پا وارد نمی‌کنند و هم می‌توانند پرانتزها را از دیدرس بیننده پنهان کنند. یادتان باشد تا وقت دارید سراغ این گزینه‌ها بروید و وقتی هوا سردتر شد از بوت‌های توپر و بلند استفاده کنید.

بلوز
هرقدر روی تک‌رنگ بودن دامن‌تان تاکید کردیم در عوض روی شلوغ بودن بلوز یا شومیزتان تاکید می‌کنیم. این شلوغ‌کاری کردن باعث می‌شود حواس بیننده بیشتر از آنکه روی پاهای شما متمرکز شود روی طرح پیراهن‌تان تمرکز پیدا کند.
کسانی که پا پرانتزی دارند چی بپوشند؟

گردنبندهای زیبا و پرزرق و برق یکی دیگر از ترفندهایی است که می‌تواند شبیه بلوز یا شومیز طرحدار عمل کند. گردنبندتان را با توجه به مدل لباس‌تان انتخاب کنید. یادتان باشد منظور ما از زرق و برق داشتن شلوغ بودن‌شان نیست بلکه زیبایی و خیره‌کنندگی آنهاست. ترکیب پیراهن شلوغ با گردنبند شلوغ چیز جالبی از آب درنمی‌آید.
یک شومیز گلدار، یک دامن ساده، افتاده و بلند و یک جفت کفش با پاشنه متوسط یا چکمه‌هایی بلند؛ اینها تمام چیزهایی هستند که مشکل پاهای پرانتزی شما را تا وقتی به پزشک مراجعه کنید و طول درمان‌تان تمام شود، پنهان خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *